Cesena 'da Erasmus / Bologna Üniversitesi, Università di Bologna veya ne derseniz

By 14:30 , ,





















Selamlar! Buraya gelmeden önce Cesena hakkında yazılmış HİÇ blog vs. bulamamıştım malesef. Dedim gelecek nesile bir faydam olsun, burası hakkında bir şeyler yazayım:)

Genel:

Öncelikle ilk belirtmek istediğim kampüsün Bologna değil de Cesena'da olduğunu öğrenince biraz bakmışsınızdır fotoğraf falan e iyi bura da güzel demişsinizdir büyük ihtimalle, demeyin. Cesena çok küçük bir yer, Beşiktaş merkez kadar diyebilirim. Kalabalık canlı bir şehir yaşamı istiyorsanız kesinlikle yanlış tercih. Daha sessiz sakin olsun, gittiğim kafeler belirli olsun, insanlar tanıdık olsun belli bir düzenim olsun diyorsanız güzel bir tercih olabilir.

Çevre ve Ulaşım:

Büyük şehirleri gezmek için genellikle önce Bologna'ya gitmek gerekiyor. Tren her yere var ama Flixbus gibi otobüs firmalarını kullanacaksanız Cesena'dan kalkan çok az otobüs var.
İyi yanları da var tabii. Bir kere güz dönemi de gelseniz bahar dönemi de gelseniz kesinlikle bikini, mayolarınızı getirin çünkü denize sadece yarım saat uzaklıkta. Örneğin Cesenatico, Cesena'ya 25 dk uzaklıkta çok tatlı bir sahil kasabası özellikle güneşli zamanlarda oldukça kalabalık ve renkli oluyor. Denize girebileceğiniz kumsalı da var :) Otobüsle de trenle de ulaşılabiliyor.
Rimini ise trenle yarım saat uzaklıkta tatlı tarihi bir şehir. Aynı zamanda Adriyatik Denizi'nin en uzun sahil şeridine sahip. Alışverişe meraklıysanız çarşısında bir sürü markalar var ayrıca büyük bir de avm'si var. Yine de ben size pek alışveriş yapmanızı önermem bu işin dönüşü de var:)

Cesenatico

                                                                             Cesenatico plajı

Rimini

Cesena içindeyse her yer yürüme mesafesinde. Beni açıkçası sıkmıştı bu durum, her gün aynı yerleri yürümek baymıştı. O yüzden bir bisiklet şart bence. Burada bisiklet kiralayan bir aile var çok tatlı bir kadın ilgileniyor genelde:) 60-70euro civarında erasmus boyunca kullanmak için kiralıyorsun dönerken bisikletini iade ettiğinde paranın yarısını geri alıyorsun. Komşusu da çok tatlı yaşlı bir bisikletçi amca, bisiklet de sorun olursa ücretsiz ilgileniyor kendisi:)



Konaklama:

Erasmus öğrencilerinin kalabileceği sadece 1 yurt var, ben orada kalıyorum ama siz kalmayın. Ev'de odalar yaklaşık 200-250 euro civarıyken yurt aylık 270 euro. Bina eski, ön cephedeki pencereler eski tip ahşap pencerelerin aralıklarından deli gibi soğuk giriyor. Odamı değiştirdim daha sonra ben, arka cepheye bakan bir yere geçtim ama burası da tek kişilik yapılmış da sonradan iki kişilik olmuş gibi. Bir de evet odalar iki kişilik. Mutfağı da temiz değil pek. Bu yazıyı okuyup da hala yurt da kalmayı düşünüyorsanız deneyin görün derim ama sonra paranızı geri alamıyorsunuz:))

Harcamalar:

İlk geldiğinizde deli gibi para harcayacaksınız üzülmeyin, yaşanacak bu malesef. Oturma iznine 200 euro vereceksiniz zaten. Onun dışında yorgan, tencere tava vs. aldım ben. Evde kalanların belki alması gerekmez, belki daha fazlası gerekir bilmiyorum. En sevdiğim market Ipercoop <3 Özellikle ilk geldiğim haftalar sürekli keşife çıkıyordum içinde fjkdhf İlk geldiğinizde bütün aburcuburları falan denemek isteyeceksiniz ama yapmayın, kesinlikle bizimkiler daha güzel. Bütün bisküviler zaten aile boyu pakette, kahvaltıda ailecek bisküvi kahve yedikleri için.. Şunun benim için yeri çok ayrı ama... Giderken 10 paket almayı düşünüyorum, canım benim.
Conad'a gitmeyin bence daha pahalı. En ucuzu ise Tuo di. Bizdeki Bim gibi. Çok abartmazsanız haftalık market alışverişiniz yaklaşık 30 euro tutar. Bunun içine meyve, sebze, et, peynir vs. dahil ettim. Ben her gün makarna yerim yea diyorsanız daha ucuz da tutar tabii.
Pek dışarıda yemiyorum ben. Sadece Pappa Reale'de her haftasonu illaki öğle yemeği yiyorum <3 Porsiyonları çok büyük. Et yemekleri 10 euro, sebze yemekleri 8 euro. Mekanın atmosferini de çok seviyorum. Onun dışında büyük boy Margherita 4 euro'ya yiyebilirsiniz. Makarna tarzı yemekleri Cesena'da hiç dışarda yemedim o konuda yorum yapamayacağım. Kahve maksimum 1.5 euro. Hamurişleri 1-3 euro arası ne yediğinize bağlı olarak. Kruvasanlar da yine genelde 1-1.5 euro. İçkiler tabii ki oldukça uygun. 2 euroya şişe şarap alabilirsiniz. Dışarda ise en pahalı yerde kadehi 5 euro oluyor.
Ipercoop, eheh

Gece Hayatı:

Malesef Cesena'da harika müzikli muhteşem partilerin olduğunu söyleyemeyeceğim. Ama parti yok demek değil bu, her hafta illaki bir yerlerde bir şeyler oluyor ama sadece çok çok iyi diyemem. Eğlenmeye adayınca insan kendini her türlü eğlenir zaten. Buranın en büyük sıkıntısı ESN olmaması. O yüzden etkinlikler çok profosyonel olmuyor. Bir grup insanların elinde bu Erasmus organizasyonları ve belirli cafe ve barlarla anlaşmalılar. Daha uygun fiyatlı ve daha güzel mekanlar olmasına rağmen bütün organizasyonlar burada düzenlenir. Size tavsiyem ilk haftalarda olacak Welcome Day etkinliklerinin hepsine katılın. Ortamı, etkinliği sevmeseniz bile katılın ve herkesle konuşup tanışın. Birinci aydan sonra bu etkinliklere katılan insan sayısı azalıyor zaten. Herkes kendi içinde, evde vs. eğleniyor.

Aklıma gelenler bu kadar, umarım Cesena'da Erasmus yapmayı düşünen insanlara ulaşır da yardımım dokunur:)

You Might Also Like

0 yorum